2019-11-14 20:18:00

U potrazi za uključivanjem

TEMATSKI SASTANAK KORISNIKA PROGRAMA ERASMUS + I EUROPSKE SNAGE SOLIDARNOSTI

Nastavnica strukovnih predmeta  Agronomske škole Zagreb, Lucija Baškarić, koordinatorica Erasmus + projekata u našoj školi prisustovala je godišnjem tematskom sastanku korisnika  Erasmus + i Europske snage solidarnosti pod nazivom  U potrazi za uključivanjem.   Godišnji sastanak održan je 14. studenoga 2019. u Zagrebu, a okupio je više od 110 sudionika iz cijele obrazovne vertikale od predškolskog odgoja do visokog obrazovanja te iz područja mladih.

Osobe s manjim mogućnostima  već su uključene u projekte, ali ima prostora za napredak – poručila je pomoćnica ravnateljice Agencije za mobilnost i programe EU Ljubica Petrović Baronica. Naglasila je da se pomoću ovakvih  sastanaka nastoji pomoći u jačanju kvalitete i učinaka projekata u okviru Erasmus + programa, a da je drugi cilj sastanka sama razmjena iskustava  korisnika programa. Sudionici su na ovom sastanku imali priliku dobiti jasniju sliku o tome kako prepoznati osobe s manjim mogućnostima, kako ih više uključiti u projekte te što još mogu učiniti kako bi doprinijeli njihovom socijalnom uključivanju i kako uspješno realizirati projekt.

Kako bi naglasila važnost uključivanja osoba s manjim mogućnostima u projekte i povećala vidljivost projekata s temom uključivanja osoba s manjim mogućnostima, Agencija za mobilnost pokrenula je nagradu za najinkluzivniji projekt. Ove se godine na natječaj prijavilo  12 projekata, a ovogodišnji dobitnici su:

Nagrada: Projekt Centra za istraživanje , edukaciju i primjenu novih znanja UP2DATE iz Zagreba;

Nagrada: Projekt Osnovne škole Josipa Matoša iz Vukovara;

Nagrada: Projekt srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića

Kraj sastanka organizatori su osmislili na način da svi sudionici sastanka posjete Knjižnicu u kojoj sve knjige govore.  Ta knjižnica  zapravo je modificirana verzija dviju metoda: metode Living library u kojoj su osobe s manjim mogućnostima zapravo knjige koje govore o svojim životnim iskustvima i metode Open space methodology u kojoj svi sudionici sastanka preuzimaju odgovornost za svoje učenje i sami odabiru literaturu i teme o kojima žele učiti.

S obzirom na to da su osobe s manjim mogućnostima izrazito snažne, uporne, motivirane i iz moje perspektive vrijedne divljenja, voljela bih da se u skoroj budućnosti termin osobe s manjim mogućnostima zamijeni terminom osobe s više izazova.

Pripremila: Lucija Baškarić, dipl.ing.agronomije

 

 


Poljoprivredna škola Zagreb